Adobe Creative Cloud

En bedre måte å samarbeide på!
Creative Cloud gjør underverker.

Når du først har fått arbeidsgruppen over på Adobe Creative Cloud, vil du aldri gå tilbake. De bransjeledende designapplikasjonene og -tjenestene oppdateres kontinuerlig. Samarbeid er enklere enn noensinne – på alle enheter. Og lisenshåndteringen går så å si av seg selv.

Aurdalsfjorden. Foto: Odd Gunnar Haug

Alltid oppdatert, for alle i arbeidsgruppen.

Hold alle i arbeidsgruppen oppdatert med hele samlingen av Creative Cloud-skrivebordsprogrammer, -mobilapplikasjoner og -tjenester. Alle kan arbeide med den nyeste versjonen av de samme applikasjonene, dele filer med andre og få det oppsettet som passer dem best. Både som en komplett plan med alle produkter, eller som en applikasjonsbasert plan.

Dekker behovene dine. Selv om de endres hele tiden.

Creative Cloud for teams gir deg en administratorkonsoll som gjør at du på en rask, enkel og rimelig måte kan legge til eller omfordele lisenser og rulle ut programmer, enten du har den komplette planen, den applikasjonsbaserte planen eller en kombinasjon av begge. Du kan dermed endre arbeidsmengden og samtidig holde alle synkronisert.

Skap innhold. Samarbeid. Repeter.

Medlemmene i arbeidsgruppen har alltid en enkel tilgang til filene, skrifter, farger, fellesskapet og samarbeidspartnere fra alle Adobe skrivebords-programmene, -mobilapplikasjonene og -tjenestene de liker best. De kan lagre innhold i skyen direkte fra applikasjonene eller dra innholdet til Creative Cloud-mappene og slippe det der, alle lagene bevares. De kan også enkelt utføre redigeringer, samle inn tilbakemeldinger og samarbeide på en bedre måte. 

Oversikt over – Nyhetene i Creative Cloud

Creative Cloud for enterprise eller Creative Cloud for teams

Fra høsten 2017, så er Creative Cloud produktene delt inn i to hoved versjoner.  Teams som er videreføringen av produktene som ble lansert i 2012 – og Enterprise som er et nytt tilbud – og som først og fremst har tillegg i forhold til single sign-on (SSO), sikkerhet og administrasjon.  For mer detaljer om forskjellene, sjekk: https://cbconnection.adobe.com/en/creative-cloud/compare

«Single Apps» – den applikasjonsbaserte Creative Cloud for teams omfatter følgende:

    • Ett CC-skrivebordsprogram som du velger*, i tillegg til alle oppdateringer og nye funksjoner så snart de er tilgjengelig
    • 20 GB skybasert lagringsplass for fildeling og samarbeid
    • Bibliotek med Adobe Typekit-skrifter for bruk i skrivebordsprogrammer og på webområder
    • Tilgang til Behance ProSite for å publisere arbeid i verdens ledende designfellesskap
    • En sentralisert administratorkonsoll der du enkelt kan legge til, spore og omfordele lisenser
    • Tilgang til andre CC-skrivebords-programmer i form av en gratis 30-dagers prøveversjon
    • Mulighet for sentral utrullering av alle Creative Cloud-applikasjoner, eller et tilpasset delsett, i hele organisasjonen ved hjelp av Creative Cloud Packager

      * Gjelder ikke Photoshop Lightroom, Edge Animate, Edge Inspect, SpeedGrade, Prelude, og Acrobat Pro for GOV og EDU kunde.

Aktuelle «Single-Apps»:

    • Photoshop CC – Image editing and compositing
    • Illustrator CC – Vector graphics and illustration 
    • InDesign CC – Page design, layout and publishing 
    • XD CC – Design, prototype and share user experiences 
    • Adobe Premiere Pro CC – Video production and editing 
    • After Effects CC – Cinematic visual effects and motion graphics
    • Dimension CC – Fotorealistisk gjengivelse for div. design
    • Lightroom CC – The cloud-based photo service
    • Lightroom Classic CC – formerly Lightroom CC) Desktop-focused editing
    • Portfolio – Opprett ditt eget personlige nettsted
    • Spark – Lag grafikk, nettsider og videoer på minutter
    • Acrobat DC – Den komplette PDF-løsningen for en mobil, koblet verden
    • Behance – Vis og oppdag kreative arbeider
    • Dreamweaver CC – Websites, app design, and coding 
    • Muse CC – Website design without coding 
    • Animate CC and Mobile Device Packaging – A new age for animation..
    • Character Animatior CC – Real-time 20 char. animation with live output
    • Audition CC – Audio for broadcast, video and film 
    • Bridge CC – Sentraliser de kreative ressursene dine
    • Media Encoder CC – Quickly output video files for virtually any screen
    • InCopy CC – Samarbeid med tekstforfattere og redaktører
    • Prelude CC – Streamline the import and logging of video footage *
    • Fuse CC (Beta) – Lag egne 3D-figurer for Photoshop-prosjektene dine

Avtalelengde

Det er blitt mulig å utvide den første avtaleperioden med Creative Cloud-lisenser utover standardverdien som er 12 måneder.  Private bedrifter kan etablere avtale for 12-36 måneder, mens offentlige virksomheter og utdanning/forskning kan inngå en avtale for 12-48 måneder.  Enn så lenge vil neste avtaleperiode etter fornyelse av lisensene kun være 12 måneder. Dette gir mulighet for å etablere en ny avtale i januar, og så ha det årlige forfallet på lisensene i august, slik at for eks. skoler får samlet lisensene sine med forfall før start av nytt skoleår.

Support / Creative Cloud hjelp

For hjelp med hvordan man administrerer Creative Cloud – så er et godt utgangspunkt denne siden: https://helpx.adobe.com/no/creative-cloud/user-guide.html 


Creative Cloud ble lansert i 2012, og har siden kommet med flere produktoppdateringer og utvidelser med nye produkter hvert år. Fra 24. november 2015, så ble oppgraderingsmuligheten fra eldre CS versjon og til CC kuttet ut, og denne muligheten har kun vært tilgjengelig som en kampanje i korte perioder – ta kontakt om dette er en aktuell problemstilling, så sjekker vi om det er en aktuell kampanje nå! 

Kontakt oss i Kanan for pris / tilbud på Creative Cloud fra norsk forhandler, se kontaktopplysninger nedenfor.